Thursday, September 28, 2017

Adik si Adik

Assalamualikum wrt. wbt.

Kalau rujuk pada post yang terakhir..tentang adik; adik kepada Sofieya, Megat Shafy Amsyar (Suci dan Cerdas) yang kini dah umur 4 tahun..cepatnya masa berlalu.

Hari ni nak kenalkan adik kepada Shafy; Megat Syamil Baydar (Sempurna dan Tajam Fikiran) yang akan genap 1 tahun 2 bulan pada 16 Oktober 2016. Anak yang cukup kuat. Diuji dengan sakit kulit; eczema yang berpanjangan dari umur 2 bulan, tapi senyuman sentiasa di bibir. Terbaru, jangkitan virus herpes pada bahagian pipi kanan, sebabkan bintik-bintik yang dipenuhi nanah. Alhamdulillah dah semakin pulih dari jangkitan walaupun hampir seminggu demam yang sentiasa mencapai suhu 40C.


Dari sejak lahir, Syamil di bawa ke hulu-hilir sebab mamanya dalam proses cuti belajar. Sejak umur tiga hari, keluar dari hospital, terus bawa ambil gambar pasport, kemudian buat passport...Terkepit-kepit maknya berjalan..Pengalaman sungguh. Umur 2 bulan 8 hari, ikut mama mencari ilmu di bumi Nihon.

Sangat manja dengan apak sebab apak ambil tugas sebagai baby sitter sepanjang hari masa mama pergi lab..terima kasih apak! Semoga si kecil ini membesar sesempurna nama yang diberikan untuknya. Sayang anak mama!!!

No comments:

Post a Comment